torsdag 2. april 2009

Surfing og Backpacking

Ja, da har jeg omsider kommet meg hjem fra varme land. Må si det var UTROLIG trist, og rett og slett kjipt å fly over Oslo by og se at alt var snødekket. Brrr... Her kommer vi deisende fra 30 grader, knallsol, flotte strender, shopping og hoteller. Tenkte jeg skulle gni det litt ekstra inn.

Vi startet da som sagt tidligere turen i Portugal. Der bodde vi på en lokal surfecamp, hos noen chille innsurfa dudes. Vi levde i bungalower med edderkopper som var store som elefanter, og en gal liten valp som løp rundt og bet alle i leggen.


Anyway... nevnte jeg at det var stiv kuling der nede? Og med stiv kuling, så skjønner jeg ikke helt hva meterologene mener, men jeg vil beskrive det som >strakt-utåt-helvettes-mye-vind<>









Men utover uken gav vinden seg, og etter surfecampus skulle klassen splitte seg til mindre grupper som skulle reise fritt rundt i Portugal/Spania, men eneste mål å være i Malaga og rekke flyet lørdagen 8 dager senere. Jeg, Astrid og Carina tok først turen til Isla Cristina, som er en liten halvøy langs kysten sør i Spania, like ved grensen til Portugal. Hotellet vårt lå på stranden, og vi hadde tre utrolig flotte og late dager der nede. Eneste minus var at alle restauranter var stengt etter klokken fem, eller som resepsjonisten sa: "Evriting iz clåzd" etterfulgt av at han gav oss en take-away meny. Det hele resulterte i pizza levert på hotellrommet hver dag. Ikke helt ille det :p
Etter Isla Cristina dro vi til Tarifa, med mellomstopp i Huelva og Sevilla som er forholdsvis store byer. På Tarifa møtte Karoline oss, som kom ned litt senere, og sammen tok vi en tidlig kveld :) Tarifa hadde mange kule butikker, typ surf, men hele stedet var drøyt forblåst, så vi fant fort ut at vi kuttet ut den siste dagen der, og bestemte oss for å dra videre allerede neste dag.
Da dro vi fra Tarifa, innom Gibraltar som er engelsk (altså en gammel engelsk koloni, som Spania aldri klarte å vinne tilbake). Det var en ganske sær opplevelse da vi måtte igjennom en passkontroll hvor se bare sjekket utsiden av passet, før vi entret: England. Ingen tvil. Marks&Spencer, TopShop, Joost, alt var der. Ganske så genialt egentlig. I tillegg til at det bor aper der, men de så ikke vi.

Etter pit-stoppet i Gibraltar satte vi kursen mot Marbella der jeg skulle møte kjære Sebastian som bor der <3>

Dagen etter... ok, jeg har en ting å klage på, og det er dagen derpå. Whoosj. Husker så vidt at Karoline dyttet i meg en yoghurt og at jeg tok meg en dusj, før jeg ble puttet i en taxi med nesa mot Fuengirola. Da vi kom frem til hotellet sa jeg enkelt og greit takk for meg, og dro med meg junk-fooden min og sloknet på rommet.
Nevnte jeg forresten at jeg fikk soleksem på Isla Cristina, så jeg måtte holde meg ute av solen resten av turen. Derfor jeg sloknet på rommet og ikke på den lange hvite stranden rett utenfor døren på hotellet.
Dagen etter orker jeg ikke ligge i sengen lenger, så jeg gikk ut og shoppet bort det jeg hadde av penger. Ahh... befriende!

Deretter tok vi en taxi videre til Malaga etter to netter i Fuengirola. Som dere sikkert har skjønt til nå så ga vi opp hele backpacker-sheiten og puttet pent trillekoffertene våre inn i en taxi som tok oss fra sted til sted. Praktisk!
I Malaga møtte vi resten av klassen som hadde vært rundt og reist de også, og sammen spiste vi middag, før vi tok kvelden.
Klokken 04.00 stod det tre taxien utenfor og ventet på å kjøre oss til flyplassen. Fyfasan så tidlig. Drepmegdrepmegnå var det første som slo meg da vekkerklokken ringte, men jeg tok meg i nakkeskinnet og kom meg av gårde med de andre. (-klapp på skulderen)
Vårt neste issue var at vi landet på Gatwick, og neste fly gikk fra Heathrow. Læreren vår hadde bestilt buss til oss, men den dukket jo ikke opp, så vi måtte ta rutebussen som forsåvidt ikke var noe problem. 1,5time senere, på andre siden av London kunne vi endelig puste lettet ut og slappe av på gaten før flyet gikk noen timer senere.
Alt i alt en KNALL tur minus soleksemen!

Langt innlegg og soleksem -ut

Ingen kommentarer: