onsdag 8. oktober 2008

En natt i en liten hvit bil

Forrige uke var i grunn veldig lik uken før der.

Mandag var bare en plain skoledag, og utrolig mye fritid, tirsdag var det skole, morro med marius(turn), volleyball og klatring. Utrolig morro faktisk, men må ærlig innrømme at min kropp ikke har blitt trent på en stund, så onsdag hadde jeg rimelig bevegelighetsvansker. Støl da vett.

Onsdag var vi ca en time nord for Trysil og raftet. Det var helt knall blå himmel, og til tross for de kjære 8 gradene i vannet, ganske varmt. '

Torsdagen fortsatte vi med ducky og kajakk igjen. Vi skulle denne dagen sitte tre stk i en ducky som er laget for to. Det ente med at vi grunnstøtte ca hver 5. meter, altså too fat for that boat.

Fredagen brukte vi til å planlegge skandinavia turen vi skal ha i slutten av november. Jeg og Hanna bestemte oss for å først dra til københavn, deretter stockholm, og videre til göteborg hvor vi skal på liseberg! Det er en god stund til vi reiser da, men det blir sabla bra! :D

På kvelden kom min kjære Marianne på besøk <3 Jeg og Christoffer dro å møtte hun i Hamar, der vi også møtte en kamerat av han, og en venninne av kameraten igjen. Først på kvelden spilte vi bowling. Kan jeg få understreke at jeg vant, delt, med Pia? 106 poeng, det er pokker meg ny rekord! Av hele den hendelsen ble jeg ganske girashakira, så jeg og marianne bestemte oss for å bli med de andre ut på byen. Det endte jo da selvfølgelig med at vi måtte vorse på byen, noe som ikke akkurat var videre billig, men det var jo gøy da. Så ble vi plukket opp av Christoffer og Even, og dro derifra til utestedet som het "Innimellom" som skulle være det beste utestedet i byen. Det var det ikke. Stemningen var laber, og hamar folk er ikke akkurat de mest livlige folkene jeg har møtt.

Da dette stedet stengte klokken halv to (som også resten av hamar gjorde) ble vi dratt med videre på nach av noen skatefolk. Der satt vi og så på en skatefilm de hadde laget, og oppdatet til min og mariannes store forskrekkelse at noe av filmingen hadde blitt gjort på Kolbotn, verden er søren meg ikke stor spør du meg.

Da vi omsider ble kastet ut av nachspielet fikk vi tilbud om å sove hos en som het Sara. Vi fant fort ut at det var 25-30 minutter til der hun bodde, og at klokken allerede var 4 på natten. Skolen min startet dagen etter klokken halv ni, altså 4,5 time senere. (merk: jeg var i HAMAR). Etter mye om og men, og en god del sutring fra Christoffer sin side kom vi frem til at vi bare skulle sove i bilen og ha på vekkerklokke, for så å bare kjøre rett til frokost på skolen. Det neste jeg husker at jeg våkner opp i en svett bil, og det er typ DRIT KALDT. Klein og jævlig etter 3 timers fantastisk søvn måtte jeg da pent kjøre hjem, ettersom den andre sjåføren i bilen fortsatt sov.

Da vi kom inn på frokost fikk jeg den samme reaksjonen hos de fleste. De startet å le når de så meg. Kanskje ikke så rart der jeg kommer med øynene halvveis igjen, overtrøtt og sminke i halve ansiktet, men nok om det. Videre forsøkte jeg og marianne oss på morgensamlingen, men fant ut sånn halvveis at vi ikke orket, så vi gikk heller og la oss.

Etter det skulle vi på seminar, men da jeg møtte klassen fikk jeg pent beskjed om å gå å legge meg igjen. Og det gjorde jeg.Litt senere på dagen dro vi til Charlottenberg i sverige. Der handlet vi litt, og spiste, for så å kjøre hjem igjen. Enkelt og greit, en typisk harrytur.

På kvelden så vi på Schpaa, før jeg og marianne klokken tolv måtte kaste inn håndkleet og gå å legge oss.Idag morges våknet jeg av den uutholdelige knirkingen i sengen min. Kanskje ikke så rart når sengene er like gamle som skolen, fra krigen. Deretter fant jeg og marianne ut at vi hadde forsovet oss til frokost, så vi dro på easy og kjøpte mat. Nammnamm.

Resten av dagen har bare vært preget med lok egentlig. Kjørt marianne til busstasjonen, spilt volleyball, spist godteri og sett på film.

Neste uke, nærmere bestemt tirsdag drar vi og snowboardlinjen til Stavanger for å surfe, så det blir smuuud!

Men nå må jeg løpe, er kveldsmat på gang!

Ingen kommentarer: