onsdag 8. oktober 2008

Gone surfin'

Jahaaaogtjohei!

Jeg må igjen beklage til mine nære og kjære at jeg er så utrolig dårlig på disse greiene her. Men nok om det.I det siste har det faktisk skjedd mye rart!

Forrige uke dro backpacker/ekstremsport og snowboard linjen til Borestranda camping i Stavanger for å surfe. Etter en mildt sagt jævla lang minibusstur ut dit (les: 11,5 t) fikk vi tildelt såkalte campinghytter som senere viste seg å være campingvogner. Det var trangt om plassen, og rommet til meg og Gunhild var bokstavelig slik: "oj der var det en seng, oj det var det en seng.end.of.room" Men ja, etter at vi hadde knertet x antall ubeskrivelig store edderkopper var det tid for sengen. ÅÅÅÅ så chill det var å legge seg i en seng etter som sagt 11,5 svette timer i en minibuss der setene er alt annet enn bakoverlent.





Vi våknet dagen etter at solen stekte inn soveromsvinduet. Det var varmt og heeerlig, og jeg kunne i det øyeblikk anslå at fregnene nok kom på plass igjen gitt.Vi fikk utdelt utstyr av en lokalkar som drev med kursing og slikt. Våtdrakt, sko og brett. Jeg har alltid vært så misunnelig på de som går rundt med surfebrettet under armen i våtdrakt på en lang og hvit strand. Jeg syns de er så utrolig kule nerd som jeg her. Vel, plutselig ble jeg sånn kul selv og ;) Helt til jeg skulle prøve å surfe. Gud så freak jeg så ut der bena og brettet fløy hver sin vei! Men, etter et par heite dager i vannet kom jeg meg opp til slutt, og fikk til og med surfet noen av bølgene helt inn.








For de av dere som lurte, det var faktisk ikke kaldt i vannet, ettersom vi hadde våtdrakt på oss og kavet rundt såpass mye som vi gjorde. Det var faktisk utrooolig deilig og bade, og bare ligge på stranden og tane. Det var ikke like deilig da vi skulle hjem og fant ut at vi hadde skiller etter våtdrakten. Men alt til sin pris.








Etter 3 late dager på Jæren skulle vi vende nesen hjemover. Bussturen hjem gikk noe raskere ettersom de fleste av oss sov hele turen. ja, det var vel alt fra den turen tror jeg.
-Surfin' ut.

Ingen kommentarer: