onsdag 8. oktober 2008

Tyttebærtur, kajakk, ducky og hytterølp

Ja, hopp tjohei sa folk. Det er blogge er jammen meg utrolig mye vanskeligere enn jeg trodde :S Jeg får meg liksom aldri til å gidde å skrive :P Men for min egen del, skal jeg klare det ja ;)

Vel den siste uken har igjen være full av futt og fart!


Vi hadde hjemreisehelg frem til onsdag, og da skolen startet igjen på onsdag morgen bar det rett til Trysil der vi skulle drive med elvepadling.






Vi startet med noe som het ducky, som egentlig bare er en oppblåsbar kano. Det hele startet med at instruktøren vår sa at alle skulle hoppe ut i vannet ettersom vi skulle lære oss hvordan vi kom oss opp i båten igjen. Kan jeg minne om at det er typ 8 grader i vannet? Og de superhotte kondomdraktene av noen våtdrakter vi hadde ikke akkurat hjelper på varmen? brrr.. Jeg og Hanna hadde for å si det mildt ikke sjans til å komme oss opp i båten igjen :P Vi hang på hver vår side som noen (utrolig søte) hvalrosser og kavet. Til slutt klarte vi det etter mye jobb og strev. Vi setter utfor nedover elven, og det neste som skjer er at duckyen vår flipper rundt. Igjen et friskt bad på oss, og vi måtte pent bare ligge i vannet og drive med strømmen, siden det ikke går å stoppe midt i strømmen.








Etter vi hadde kjørt ned elven skulle vi prøve kajakk. Det er pokker meg vanskeligere enn jeg hadde trodd! Jeg har alltid vært den typen som ler av folk som padler rundt i kajakk, men det er det slutt på nå! De skal fan meg ha creds, for DET er vanskeligere enn det ser ut! Det første som skjer er jo selvfølgelig at kajakken min tipper nærmest før jeg har satt meg i den. Og det neste er at jeg ikke finner den tråtingen som man skal dra i slik at man kommer seg ut av kajakken når man ligger opp ned med hodet under vann. *panikk*, men det ordnet seg til slutt.






Skillsene ble ikke akkurat bedre jo mer jeg prøvde, også var det utrolig skummelt.

Dagen etter skulle vi gjøre noe av det samme. Jeg holdt meg til duckyen denne dagen, og forholdt meg tørr. Ikke akkurat varm , men ihvertfall ikke søkkvåt som dagen før.



På fredag var vi på kino og så Den siste Revejakta, utrolig bra film syns nå jeg ;) Norsk film blir bare bedre og bedre!


Lørdag var hele skolen på tyttebærtur. Tror ordet "tyttebærtur" snakker for seg selv?


På kvelden skulle så og si alle på fylla, og for å unngå torsdagens bøstings med vors på rommet, så hadde vi leid 8 hytter på campingplassen. Det ble trangt om plassen med tanke på at vi bodde mellom 8-15stk i hver 4-mannshytte :P Men det var helt utrolig morro da, selvom det var skikkelig fyllerølp. Alle var skikkelig bæsjfulle men det er vel kanskje likesågreit for da er det ingen som husker hvor full du var :P






Det vi ihvertfall våknet til dagen etter var total TRASH. For det første lå vi tre stykker i sofaen,og ellers to stk i hver seng. Det neste vi oppdager er at bordet er ødelagt. Og ikke bare sånn ødelagt at et ben har falt av, det er bosktavelig talt en bit av bordplaten som bare har falt av. Kanskje ikke så rart ettersom Daniel hadde som mål og knekke bordet? Videre var taklampen revet ned og knust, en verandastol knekt, og gardinstangen totalt bøyd i 90grader. Gulvet var også fullt av sigarettstumpemerker. Og det mest utrolige var at vi bare fikk regning på 500kr for ødelagt bord, og de sa ikke noe om resten. De sa bare at neste gang vi skulle leie hytte så hadde de et hus vi kunne få låne og feste i, slik at alle kunne være sammen. Og de var smørblide til tross for at vi trashet hyttene deres. Ordrett quote fra han i resepsjonen var vel: "Det er bare dritthytter uansett, så det er ikke så farlig om ting blir ødelagt". Smud smud.


Ja... i dag er det søndag, og vi har egentlig bare ligget paddeflate hele dagen. Vært en tur på Peppes ned internatet ettersom vi vant gratis pizzakveld første uken. Vi bestile og spiste så mye pizza atte hjelp! 8 pizzaer, 8 rømmedressinger, 4 guacamole, på 12 stk mennesker! Også var meningen av vi skulle ta med alle restene hjem, men det glemte vi jo. Men men ;)


kleinklem-ut.

Ingen kommentarer: