torsdag 5. mars 2009

Ny facebook?

Whohoo! Vi er ferdig med forberedelsene til Portugal/Spania turen :D Da er det faktisk bare å pakke kofferten og fly av sted til Algarvekysten og Costa del sol.
Resten av dagen har jeg... sovet? Jaja, sovnet foran tven igjen.
Når jeg gikk til middag i dag, så hadde jeg fått pakke i posten :D :D Yippi, dagen er reddet :D
Jeg fikk et veldig koselig brev fra min kjære mor, pluss en Lip Butter fra bodyshop.

Også leste jeg akkurat på VGnett at facebook skal komme med nye endringer.


Jeg husker forrige gang når de endret på ting så ble jeg utrolig frustrert.. men nå tror jeg faktisk at det er til det bedre.

«Den nye hjemmesiden lar deg se alt som blir delt ut av dine venner og forbindelser mens det skjer» skriver Facebook-gründer Mark Zuckerberg på Facebook-bloggen.
Det skal også bli muligheter til å begrense strømmen av nyheter fra folk eller organisasjoner du ikke er så ivrig på å høre fra.
Filterne lar deg sile ut de som bare lager støy på Facebook, uten at du trenger å sparke dem ut av vennnelisten.Etter redesignet vil nyhetene strømme på omtrent med en gang de skjer. Endringen av oppdateringstakten har også et annet formål. Å bringe Facebook inn i verden av stedsbaserte tjenester, en våt drøm for markedsførere.

Artikkel fra vg, 05/03-09


Så med andre ord så vil ting andre personer publiserer komme opp med en gang i stedenfor hvert 10. minutt som det oppdateres nå. I tillegg til at du kan velge hvem du vil lese "nyheter" fra. Altså det er jo ikke til å stikke under en stol at man har en del venner på facebook som man kanskje bare har møtt på fest, og at man ikke er like interessert i hva vedkommende skriver på veggen til en annen, eller hva den personen legger ut av bilder og videoer. Da blir det jo bare til å fjerne den personen fra den listen. Ganske genialt spør du meg ;)

I tillegg vil facebook prøve å jobbe seg nærmere minibloggtjenesten Twitter som vil gjøre det mulig for bedrifter og organisasjoner å bruke facebook på den måten de ønsker.

Jeg syns også det er litt rart å tenke på hva som var før facebook? Altså hva gjorde all ungdommen før? Det er jo f.eks noen mennesker man ikke snakker så alt for mye med, men allikevel lurer på hvordan har det. Da er det kanskje litt kleint å skrive til vedkommende på msn, eller kanskje du ikke har msn adressens dens en gang. Da er det veldig lett og sende en mld på facebook. Eller at man bare kan legge ut alle bildene sine, slik at folk kan ta de, i steden for at du må sende alt over msn.

Altså, før facebook var det altså msn, men det er ganske få muligheter der i forhold til facebook. Nå vet jeg at jeg høres ut som en sann facebook nerd, kanskje er jeg det? Men det er nesten som om hele samfunnet vårt blir formet rundt det. Det er jo en standard informasjons og gossip kanal. F.eks: Har du hørt av Nina og Lars har slått opp?" "Jaja, eller jeg så det på facebook". Men det har jo sine ulemper også. Når du f.eks slår opp med typen, og du plutselig står som singel på face, så er det utrolig mange mennesker som kommenterer med: "åå, neei? er det slutt?" eller "nei, har dere slått opp? Dere var jo det perfekte par" bare sånn for å gni det inn.

Alle barna hadde et liv, så kom facebook...

Vel... nok om facebook, hva med litt FRIENDS? Snakkes...
Face -ut

1 kommentar:

Unknown sa...

helt eni me der face grejern, gler mæ t å sjå dejn! godt blogg inlegg!:)